• 1
  • 4
  • 5

Gimnazistai lankėsi Brėmene

Balandžio viduryje grupė Vincento Borisevičiaus gimnazijos II ir III klasių mokinių, lydimų vokiečių kalbos mokytojos Vilijos Juknevičienės, lankėsi Vokietijoje, kur tobulino vokiečių kalbos žinias, aplankė Brėmeno ir Oldenburgo miestų įžymybes.
Skridome lėktuvu iš Rygos, tad net nepajutome, kaip atsidūrėme Brėmene. Po poros valandų skrydžio ir pusvalandžio kelionės traukiniu jau vaikščiojome po Oldenburgą, kur mus itin svetingai priėmė ponios Giselos ir pono Erhardo Hoch šeima. Jų namuose radome ne tik nakvynę, bet ir sočius pusryčius, su meile paruoštą vakarienę (kasdien buvome lepinami ir desertu...). Ponia Hoch lydėjo mus ir ekskursijose, malonu ir šilta buvo vakarais su šeima bendrauti prie židinio. Prie mūsų prisijungė ir kaimynų pora, taip pat šeimininkų draugė ponia Linda, kilusi iš Anglijos ir Oldenburge dirbanti vertėja. Įspūdžių begalės. Aplankėme labai turtingą eksponatais Übersee muziejų. Tai tarptautinio lygio Brėmeno gamtos, etnografijos ir prekybos muziejus, saugantis lobius, kuriuos Brėmeno pirkliai sugabeno į miestą iš viso pasaulio.

Gėrėjomės Brėmeno senamiesčiu, UNESCO saugomais Renesanso stiliaus rotuše (pastatyta 1410 m., fasade įkomponuotos gotikinės Karolio Didžiojo, kurfiurstų, pranašų ir išminčių figūros) ir Rolando skulptūra (pastatyta 1404 m., simbolizuoja miesto nepriklausomybę), bronzine Brėmeno miesto muzikantų skulptūra iš brolių Grimų pasakos (asilo kojas nutrina turistai, tikėdami norų išsipildymu), siauromis gatvelėmis, Vėzerio upės krantinėmis.
Šis pirklių miestas turi daug autentiško žavesio: puikiai išlikęs seniausias miesto kvartalas, pastatytas XV-XVI a., vadinamasis Šniūro kvartalas (vokiškai Schnoor). Pavadinimas atspindi gatvelių išsidėstymą – siauros ir raitytos, tikri „šniūrai“, vietomis susiraizgę taip, kad belikę vos 60 cm pločio praėjimai.
Dar viena siaura gatvele iš šv. Petro katedros aikštės patekome į buvusį amatininkų (kubilių) kvartalą (Böttcherstraße). Gatvelės pradžią puošia 1920 m. bareljefas, kuriame vaizduojamas su slibinu besikaunantis arkangelas Mykolas. Ant vieno namo frontono kas valandą suskamba 30 porceliano varpų, kurie skleidžia itin malonaus tembro muziką. Šie varpai pagaminti Maisene, Vokietijoje. Čia pat galėjome pasigėrėti besisukančiu bokštu su žymiausiais pasaulio tyrinėtojais. Viso rajono statyba buvo finansuojama Liudviko Rozelijaus, siekusio pagražinti miestą.
Viena įdomi detalė: būtent čia, šios nuostabios gatvelės pradžioje, susitikome Telšių muzikos mokyklos choristus su jų vadovais. Pasirodo, pasaulis tikrai nedidelis, o ir malonių sutapimų jame gausu. Pakilę į Katedros bokštą, galėjome iš viršaus pažvelgti į Brėmeną ir dar kartą tarti: tikrai verta buvo čia atvykti!