• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Telšiškiai Europos Parlamente

Kiekvienos Europos Sąjungos (ES) šalies moksleiviai turi galimybę dalyvauti Euroskola programoje, kuri suteikia galimybę aplankyti Europos Parlamento (EP) būstinę Strasbūre , dalyvauti jaunimo debatuose ir balsavime ES klausimais, modeliuojant realaus EP darbą. Programos tikslas - supažindinti jaunimą su EP darbu, skatinti domėjimąsi ES vykstančiais procesais ir pateikti gilesnį Europos, kaip visumos, vaizdą. Debatai vyksta anglų ir prancūzų kalbomis, o juose dalyvauja daugiau kaip  500 moksleivių iš įvairių ES valstybių narių ir kandidačių.
Dalyvauti šioje programoje kviečiama žmonių grupė, kurią sudaro 24 moksleiviai (16-18 m.) ir du mokytojai. EP apmoka dalį kelionės išlaidų. Tokie renginiai vykdomi dvidešimt penkerius metus. 2007 metais ES   Informacijos biuras Lietuvoje pradėjo organizuoti atranką į šį renginį.     Lapkričio mėnesį Telšių Vincento Borisevičiaus  gimnazijos mokiniai ir mokytojai  lankėsi EP Strasbūre, kur tarptautiniame „Euroscola“ renginyje atstovavo savo gimtajam kraštui.

Garsinti Lietuvos vardą vienoje iš svarbiausių ES institucijų mūsų gimnazijos moksleiviams patikėta po to, kai Telšių  apskrityje komanda dideliu taškų skirtumu nugalėjo Mažeikių Merkelio Račkausko  ir  Plungės ,,Saulės“ gimnazijų  komandas ir buvo pripažinta absoliučia konkurso ,,Euroscola”nugalėtoja.
Tarptautinis „Euroscola“ renginys,  kuriame dalyvavo apie  350 mokinių iš 18  Europos Sąjungos šalių, vyko plenarinėje EP salėje. Renginys prasidėjo šalių prisistatymais. Apie Lietuvą, Telšių kraštą,  gimnaziją  patikėta papasakoti komandos nariui Jonui Kniurui – IIIb gimn. klasės mokiniui. ,,Mes iš Lietuvos, nedidelės šalies prie Baltijos jūros, krepšinio šalies, Žemaitijos  regiono centro, pirmosios Lietuvoje katalikiškosios mokyklos“, – kalbėjo Jonas. Po oficialios dalies mokiniams buvo suteikta unikali proga padirbėti europarlamentarų darbo vietose bei  dalyvauti debatuose.
Pirmąją dienos pusę mokiniai dirbo grupėse,  kuriose įvairių šalių atstovai sprendė socialines ir politines problemas, diskutavo žmogaus teisių, migracijos, aplinkos apsaugos ir atsinaujinančios energijos, informacinių technologijų, demokratijos temomis. Moksleiviai svarstė, kokia ateitis laukia ES ir jos piliečių. Kiekviena  grupė (frakcija) privalėjo išsirinkti pirmininką ir sekretorių bei parengti pranešimą diskutuojama tema. Po  6 grupių  pasisakymų moksleiviai, kaip tikri europarlamentarai, kėlė sudėtingus klausimus, balsavo „už“ arba „prieš“. Aktyviausi diskusijų dalyviai buvo portugalai ir maltiečiai, kurie siekė atkreipti jaunųjų europiečių dėmesį į nesibaigiančią  ekonominę krizę. Antroji dienos pusė buvo paskirta „Eurogame“ (iš ang. k. eurožaidimas),  kuris turėjo padėti išsiaiškinti  tarptautinio renginio „Euroscola“  lyderius. Žaidime dalyvavo komandos, sudarytos iš 4 skirtingų tautybių asmenų. Pirmajame etape grupių nariai turėjo atsakyti į klausimus, suformuluotus įvairiomis kalbomis. Į finalą atrinktos keturios komandos, kurios tarpusavyje toliau varžėsi dėl nugalėtojos vardo. Čia geriausiai  sekėsi Lukui Budginui – IIIb gimn. klasės mokiniui. Jo komanda užėmė antrą vietą.
Kai svarbiausias kelionės tikslas - dalyvavimas tarptautiniame konkurse „Euroscola“ Strasbūre - buvo įgyvendintas, mokiniai galėjo atsipalaiduoti ir džiaugtis kita kelionės dalimi – pažintimi su Liuksemburgu, Briuseliu, Amsterdamu.
Prieš Strasbūrą moksleiviai aplankė Vokietijos miestą Drezdeną. Drezdenas - Saksonijos laisvosios valstybės sostinė, savo lankytojus visada užburia nepaprastu tradicijų ir šiuolaikiškumo deriniu.  Nepaisant to, kad Antrajame pasauliniame kare miestas buvo smarkiai sugriautas, senamiestis išsaugojo gražiausius ansamblius - Šv. Dievo Motinos bažnyčią (Frauenkirche), Cvingerio rūmus (Zwinger), Semperio operą (Semperoper), Liuksemburge – Petrussekazematus, Dievo motinos katedrą, kurioje visai neseniai tuokėsi kunigaikštis, kunigaikščio rūmus, Rotušės aikštę.
Briuselyje  apsilankėme ,,Mini  Europa“ muziejuje - tai lyg mini Europos miestelis. Jame stovi nedideli (mastelis 1:25) žymių Europos valstybių  pastatų maketai. Čia Lietuvai atstovauja Vilniaus Universitetas. Taip  pat aplankytos Briuselio miesto įžymybės – Didžioji aikštė, Atomiumas ir Manneken Pis skulptūra. Atomiumas - tai metalinė konstrukcija, kuri yra 165 mlrd. kartų padidintas geležies atomas. Viršuje yra įrengta apžvalgos aikštelė.   Amsterdamas mokinius žavėjo kanalais,  kuriais grupė net plaukiojo. Olandijos sostinėje aplankytas  Madam Tiuso muziejus, pasivaikščiota Raudonųjų žibintų gatve, gėrėtasi gėlių turgaus spalvomis.
Septynias dienas trukusioje kelionėje gimnazistai aplankė net 6 Europos Sąjungos šalis – Lenkiją, Vokietiją, Prancūziją, Liuksemburgą, Belgiją, Olandiją. Gimnazijos moksleivių grupę lydėjo „Euroscolos“ konkursui padėjusi pasiruošti geografijos mokytoja Laima Uosytė  ir anglų kalbos mokytoja Zita Vitkuvienė. Mokiniai  dėkoja už pagilintas žinias apie Europos Sąjungą,  jos institucijas,  praktinį europarlamentaro darbo išbandymą bei  naujas istorijos, geografijos, dailės ir anglų kalbos žinias,  kurias įgijo lankydami žymius  Europos miestus ir muziejus. Prisiminimuose liko gausybė nepakartojamų įspūdžių, naktinės miestų panoramos, širdyse - nuoširdaus bendravimo su jaunuoliais iš visos Europos, pasitikėjimo savimi jausmas,  o fotografijose – smagiausios  kelionės akimirkos .
Gretė Kazlauskaitė, IIIb gimn. kl. mokinė, Telšių Vincento Borisevičiaus gimnazija