Platesnės galimybės mokytis kalbų atveria platesnes duris į pasaulį

Kai mokinių kūrybiškumas ir motyvacija įkvepia mokytojus


   Pati sudėtingiausia užduotis mokytojui - sudominti mokinius aktyviai  veikti.  Tačiau būna ir atvirkščiai. Kartais užtenka matyti degančias, pilnas idėjų mokinių akis ir supranti, jog turi ieškoti būdų kaip pastiprinti šią motyvaciją, padėti įgyvendinti skirtingus sumanymus, suteikti erdvę saviraiškai. Ir ne visada geras įvertinimas ar pagyrimo žodis būna toks svarus, būtina į mokinių kūrybą atsakyti kūrybiškai.
   Prieš 3 metus Telšių Vincento Borisevičiaus gimnazijoje susibūrė aktyvių jaunuolių grupė ,,lyderiukai", greitai į savo ratą priėmusi ir kūrybiškus mokinius iš kitų mokyklų. Šiandien jų virš 20 mokinių. Pagrindinė veikla - lyderystės konferencijų organizavimas Telšių rajono mokiniams (ir ne tik) bei gyvo garso koncertai, į kuriuos atvyksta jauni muzikantai iš visos Lietuvos. Šios veiklos įkvėpė mus, anglų kalbos mokytojas Jūratę ir Liną, ieškoti idėjos Erasmus plius projektui. Būtent mokinių konferencijų temos atskleidė, kad užsienio kalbų mokymasis, pasaulio kultūrų pažinimas yra labai aktualus šių dienų mokiniui. Pradėjome dėlioti projekto tikslus, uždavinius, dalyvavome mokymuose ir parengėme projektą ,,Platesnės galimybės mokytis kalbų atveria platesnes duris į pasaulį", kuris buvo puikiai įvertintas ir skirtas 21 000 Eur finansavimas grupiniam mokinių mobilumui.
   Pasiruošimas projektui prasidėjo dar vasarą: ,,lyderiukai" savarankiškai mokėsi italų kalbos naudodami įvairias programėles; kunigas Massimo Bianco ieškojo mokyklų partnerių, kurios sutiktų priimti mūsų gimnaziją į svečius; projekto vadovės derino kelionės maršrutą, apgyvendinimo ir maitinimo  galimybes. Atėjus spalio 1 d. drąsiai startavome su projektu, toliau tęsėme italų kalbos mokymąsi per neformalaus ugdymo pamokas bei  bendradarbiavimą su priimančiomis mokyklomis Italijoje. 
   Pagrindinė projekto įgyvendinimo veikla mobilumas - kelionė į Italiją, jau įvyko spalio 28 - lapkričio 5 dienomis, kai 16 mokinių grupė kartu su lydinčiais mokytojais bei kitais aktyviausiais gimnazistais aplankė tris saleziečių mokyklas Florencijoje, Fraskatyje ir Romoje, kuriose turėjo galimybę kartu su bendraamžiais mokytis italų kalbos, pažinti kultūrą ir pažvelgti į Italijos stebuklingą paveldą kartu apsilankant Vatikane. Puikiausias nuotykis truko 9 dienas.
   I DIENĄ nukeliavome 1000 km. Keliaujant susipažinome su Lenkijos, Čekijos, Italijos istorija, etniniais,  politiniais ir socialiniais šalių aspektais. Daug kalbėjom apie istorinius įvykius, asmenybes, populiarius itališkus posakius. Nuvykome į Čekiją, kuri pasitiko mus su saule ir kalnų didybe. Pasigrožėję antru pagal dydį miesto BRNO vakariniu vaizdu, palydėję saulę, laukėme kitos puikios kelionės dienos.
   II DIENĄ keliavome per Austriją į Vieną. Ekskursijos metu aplankėme senamiestį pėsčiomis: Marijos Teresės aikštę, Maro koloną, Šv. Stepono katedrą, garsiąją Vienos operą, paminklą genialiajam Mocartui, antikinę šventovę primenantį parlamentą ir miesto valdžios rezidenciją – rotušę. Po pietų tęsėme kelionę į Italiją vykdami pro didingas Alpes.
   III DIENĄ pradėjome su itališkais pusryčiais skanaudami kruasanus ir gurkšnodami kavą. Išvykome  į Florenciją – renesanso kultūros lopšį ir senąją suvienytos Italijos karalystės sostinę. Pakeliui į mokyklą akies kampučiu pažvelgėme į išlikusį viduramžišką miestą: Šv. Kryžiaus bažnyčią, kur palaidotas Galilėjus, Mikelandželas, stulbinančio dydžio ir išorės dekoro Santa Maria del Fiore katedrą, Džoto varpinę, krikštyklą su nepaprasto grožio durimis, Mikelandželo pavadintomis “Rojaus vartais”, viduramžiškai santūrią ir didingą Sinjorijos aikštę.
   Keliaudami istorija dvelkiančiomis gatvelėmis pasiekėme tikslą - Salesiani Don Bosko Firenze mokyklą, kurioje komandą pasitiko saleziečių bendruomenės direktorius Don Gino Berto. Aptarę dienos veiklų planą pradėjome mokymo(si) nuotykį. Prie mokyklos mus šiltai pasitiko ispanų kalbos mokytoja Julia Magnanego, kuri pristatė mokyklos viziją, parodė erdves ir susitikę su mokiniais pradėjome vykdyti bendras patyrimes veiklas.
   O kaip nepaminėjus Itališko svetingumo ir vaišingumo. Mokyklos direktorė Federica Zuccoli šiltai pasveikino mus atvykusius bei pakvietė pietų. Atsidėkodami palikome simbolinę dovanėlę  nuo mūsų gimnazijos, tėvelių ir Telšių rajono savivaldybės, linkėdami atvykti į mūsų šalį, pasisvečiuoti nuostabioje Žemaitijos sostinėje.
   Po veiklų mokykloje, eidami siauromis Florencijos senamiesčio gatvelėmis sustojome paskanauti dieviškų ledų. Tada vėl kelionė ir dar 300 km iki kito Italijos miesto - Frascati.
   IV DIENĄ pabudome nuostabiame terminio kurorto miestelyje -  Fiuggi, kuris nuo viduramžių žinomas dėl mineralinių vandenų. Pakeliui į kitą partnerių mokyklą galėjome grožėtis nuostabiais kalnų peizažais. Pavažiavus apie 40 km, nuvykome į nuostabų miestą Frascati, kuris įsikūręs centrinėje Italijoje, išsidėstęs Albano kalnuose, apie 20 km į pietryčius nuo Romos. Miestas garsėja Frascati baltojo vyno gamyba.
   Pasižvalgę po kurortinį Frascati miestelį, iš kurio atsiveria nuostabi Romos panorama, nuvykome į Instituto Salesiani Villa Sora, kur mus ypatingai šiltai pasitiko direktorius Don Marco Wait kartu su mokinių grupe. Mokiniai, dirbdami grupelėmis, mokėsi itališkų frazių bei susipažino su graikų kalba, kurios yra mokoma Villa Sora mokykloje kaip pasirenkamos kalbos. Nuvykę į biblioteką, kartu nagrinėjome italų ir graikų literatūros eilutes. Mokymasis tęsėsi lauke, kur buvo suorganizuota puiki ekskursija po apylinkes.
   Vėliau susirinkę į bendrą erdvę aptarėme susitikimo akimirkas, o Villa Sora mokiniai pasiūlė sušokti jų tradicinį šokį. Užbaigėme puikią bendradarbiavimo ir bendravimo kupiną dieną Frascati mieste bei puikiausioje mokykloje - Instituto Salesiani Villa Sora.
   V DIENĄ  išvykome į Romą, senojo pasaulio sostinę. Būtent čia, antikinio amžinojo miesto centre, prasidėjo smagus bendradarbiavimas su dar viena Italijos mokykla - Instituto Salesiano Pio XI.
   Ši diena buvo kitokia, skirta kultūros ir ,,gyvam" kalbos pažinimui. Pasivaikščiojimų metu nukeliavome net 17 km pėsčiomis, aplankėme Ispanijos aikštę, Trevi fontaną, Panteoną – „visų dievų šventyklą“, Navonos aikštę su įspūdingais fontanais, Argentinos bokšto aikštę, Venecijos aikštę su B. Musolinio valdžios rezidencija, gigantišką Tautos altorių ant Kapitolijaus kalvos, Trajano koloną, senosios Romos visuomeninio gyvenimo centrą – forumą, didžiausią antikinio pasaulio pastatą Koliziejų, dar vadinamą Flavijų amfiteatru. Ilgus pokalbius, pasivaikščiojimus, italų ir lotynų kalbos pažinimą, istorijos ir religijos pamokas vainikavo imperatoriaus Konstantino laikų kvartalas – Lateranas su Šv. Jonų Bazilika ir rūmais, kurie ištisą tūkstantį metų tarnavo kaip pagrindinė popiežių rezidencija. Pamatėme „Šventuosius laiptus“, kuriais, kaip manoma, Jėzus lipo pas Pontijų Pilotą ir laiptų viršuje stovinčią „Švenčiausių Švenčiausią“ koplyčią, kurioje viduramžiais galėjo melstis tik popiežius. Nuotaikos nesugadino net prapliupęs lietus, tik paskubino užsukti į vietinę Romos ledainę, kuri garsėja net 150 ledų rūšimis ir kitais skanėstais.
   Visų pasivaikščiojimų metu ,,lyderiukai" filmavo, fotografavo, ėmė interviu, pasakojo, spėliojo, rinko medžiagą. Šiuo metu mokiniai lavina IT įgūdžius, kuria vaizdo įrašus, rašo straipsnelius, kuriuos siųsime mokyklai partnerei - Instituto Salesianio Pio XI ir pristatysime mūsų gimnazijos bendruomenei.
   VI DIENĄ  tęsėme  kultūros ir kalbos pažinimo kelionę mažiausioje pasaulio valstybėje Vatikane, bendradarbiaudami su Instituto Salesiano Pio XI mokykla. Pažintinių pasivaikščiojimų metu aplankėme Šv. Petro baziliką – pagrindinę pasaulio katalikų bažnyčią, kur puikuojasi Mikelandželo “Pieta”, Berninio šedevrai, apaštalo Petro kapas, popiežių palaidojimai, Mikelandželo suprojektuotas iškilusis bazilikos kupolas.
   Tikslas pasiekti šventovę užtruko net 2 valandas belaukiant ilgoje eilėje, tačiau kartu tai buvo puikiausios istorijos pamokos ir galybė pokalbių italų ir anglų kalbomis.
   VII DIENĄ aplankėme Salesiano Instituto Pio XI mokyklą, kurioje jaučiama itin akademinė mokymosi aplinka, pagarbi tyla, disciplina, bet kartu tai vieta, kupina besišypsančio, žingeidaus ir bendraujančio jaunimo.
   Viena iš veiklų - kultūrinis ir kalbinis pažinimas bei mokymasis per dainas ir muziką. Abiejų šalių mokiniai grojo savo mėgstamus muzikos kūrinius bei dainavo  dainas. Vėliau dalyvavo kalbinių iššūkių varžytuvėse, sportinėse veiklose ir žaidė tradicinį itališką žaidimą ,,bocce ball".
   Pabaigus pamokas laukė ilga kelionė į San Mariną - dar vieną nykštukinę, seniausią ir mažiausią respubliką, įsikūrusią ant Titano kalno, kurią iš visų pusių supa Italijos teritorija. Pakeliui galėjome žavėtis nuostabiais kalnais ir Adrijos jūros pakrantės vaizdais. San Marino lankymas - tai dar viena gilios istorijos ir nepriklausomybės bei laisvės svarbos pamoka, kurios metu aplankyti Valstybės rūmai, Laisvės aikštė, Valstybės katedra, gynybinės tvirtovės bei suvenyrų krautuvėlės.
   VIII DIENĄ patraukėme į Veneciją – unikalų savo padėtimi miestą pasaulyje. Susėdę į laivelį plaukėmė į jaudinančiai didingą, spindintį viduramžių miestą, kuriame  šurmuliuojanti Šv. Morkaus aikštė, bažnytinės ir politinės valdžios simbolis – puošnioji bizantinė Šv. Morkaus bazilika su garsiuoju Aukso altoriumi, varpinė, buvusios valstybės valdovų iškilioji rezidencija – Dožų rūmai, Rialto tiltas, nuo kurio atsiveria puikūs Didžiojo kanalo vaizdai, Venecijos gatvelių ir kanalų labirintai.
   IX DIENĄ pabudome ryte Čekijos puikiame viešbutyje, pavalgę sočius ir skanius pusryčius, tylūs ir susimąstę sulipome į autobusą, tęsėme kelionę namo į Lietuvą.
Šalia visų patirtų pamokų, tokių kaip istorija, užsienio kalbos, finansinis ir kompiuterinis raštingumas, pilietiškumas ir daug daugiau, pažinome vieni kitus, išmokome prisitaikyti, gerbti kiekvieną, užjausti, pralinksminti, padrąsinti.
   Projektas dar nesibaigė, dar praleisime daug valandų mokydamiesi italų kalbos, tobulindami skaitmeninius įgūdžius, tęsdami bendradarbiavimą su saleziečių mokyklomis Italijoje. Dar laukia daug ataskaitų, refleksijos ir gerosios patirties sklaidos. Vienas iš projekto tikslų buvo išpopuliarinti įvairių užsienio kalbų mokymąsi, tokių kaip italų, ispanų, prancūzų, nes būtent  mūsų gimnazija turi visas galimybes mokyti papildomų užsienio kalbų. Turime puikiausius, tinkamą išsilavinimą turinčius mokytojus - saleziečius, jau dirbančius gimnazijoje ir gebančius organizuoti motyvuojančias ir įtraukias pamokas.  Tvirtai tikime, jog mokinių bei mūsų mokytojų pastangos, motyvacija ir įdėtas darbas jau atsipirko su kaupu, įgijus nuostabios patirties puikioje mokymosi kelionėje po Italiją.

 

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos